3.68 BYN
2.98 BYN
3.42 BYN
Прыярытэтныя кірункі развіцця лясной галіны разгледзелі ў Палаце прадстаўнікоў
Дэпутаты і сенатары сёння прымалі Кабінет міністраў. Сярод прынцыповых задач і акцэнтаў, названых урадам, - максімальная перапрацоўка ўсёй драўніны, якая ідзе ў вытворчасць. Якія рашэнні дапамогуць нарасціць аддачу? І як зменіцца экспарт гатовай прадукцыі? Аб найважнейшых заявах з Авальнай залы Вольга Анішчанка.
Як адладжана праца лясной галіны? Ці забяспечаны належны прыбытак? І якія рэзервы для росту рэнтабельнасці? Ва ўрадзе гэты блок пытанняў за новым віцэ-прэм'ерам Уладзімірам Дворнікам, які з гэтага часу курыруе і АПК, і лясную гаспадарку, і прыродныя рэсурсы. Напярэдадні, дарэчы, галоўныя акцэнты ў галіны расстаўлены на самым высокім узроўні. Лес - гэта ў выніку прадукцыя з высокай дабаўленай вартасцю (ад гэтай задачы адмаўляцца не варта), як і ад максімальнай перапрацоўкі сыравіны нават самай нізкай якасці. Гэта генеральная лінія. А таму віцэ-прэм'ер гаварыў усё больш аб дэталях гэтай палітыкі.
Урад захоўвае аптымізм. Мяркуючы па лічбах, лясная галіна дадае. Экспарт гатовай прадукцыі толькі за 3 гады павялічыўся ўдвая. Удвая прырасла колькасць вытворцаў беларускай мэблі. Большасць адпраўляюць за мяжу. У пастаўшчыках уся Еўропа. Відавочны знак - сыравіны хапае. Выключылі экспарт неапрацаванага дрэва. На такім шмат не заробіш. Зараз важна перапрацаваць усю сыравіну любой якасці. Віцэ-прэм'ер гаворыць пра новыя вытворчасці. Іх падтрымае кожная вобласць.
Да перапрацоўкі падключаць і замежнага інвестара. Аб гатоўнасці ўжо заявілі дзве еўрапейскія кампаніі. Паўплываць на вытворчы расклад у галіны здольныя і новыя вытворчасці ў Добрушы і Светлагорску. Іх запусцяць сёлета. З-за маштабаў зменіцца нават агульны экспартны кошык. На першае месца выйдуць пастаўкі сульфатнай беленай цэлюлозы і кардону.
Справаздача ўрада - магчымасць спытаць пра надзённае і ў профільных міністраў. Так, Мінфін анансуе: з 1 ліпеня дарожны збор ад тэхагляду ўсё ж не адвяжуць. Дыскусійная норма так і засталася на паперы. Сістэмы фотафіксацыі не гатовыя, як і магчымасць рэалізаваць штомесячныя плацяжы для аўтаўладальнікаў. Альтэрнатыва, але пакуль таксама не зацверджаная, - уключыць дарожны збор у кошт паліва. Але і тут прыйдзецца прымаць кардынальныя рашэнні.
У кулуарах міністр сельскай гаспадаркі гаворыць пра допуск нашай прадукцыі на расійскі рынак. Маўляў, усе пытанні вырашаюць у штатным парадку. Задача - экспарт павялічваць, але не толькі ў Расію. Ёсць кітайскі і іншыя рынкі. У выпадку недапаставак далёкая дуга выручыць.
Так або інакш, але экспарт за тры месяцы года дэманструе рость - плюс 3 %. Пазіцыя Мінсельгасхарча - пастаўкі вырастуць. Нават нягледзячы на тое, што ўзаемныя балансы па саюзнай лініі пакуль у поўнай меры не выконваюцца. Але міністэрствы ў пастаянным кантакце. Найбліжэйшая сустрэча з расійскім калегам адбудзецца ў найбліжэйшы час.















