3.78 BYN
2.98 BYN
3.42 BYN
Брэнд "Зроблена ў Беларусі". Раскажам, чаму важна зарэгістраваць таварны знак
Развіццё экспарту - адзін з прыярытэтных кірункаў удасканалення эканомікі любой дзяржавы. Надзейная сістэма знешнегандлёвых адносін забяспечвае рост ВУП і прыток замежнага капіталу ў краіну.
"Зроблена ў Беларусі" - брэнд, рэпутацыю якога важна абараняць на замежных рынках, менавіта таму ў краіне вядзецца сістэмная работа па ахове аб'ектаў інтэлектуальнай уласнасці.
Дзяніс Каржыцкі, першы намеснік старшыні Дзяржаўнага камітэта па навуцы і тэхналогіях Беларусі:
"Мы прысутнічаем на высокаканкурэнтных рынках. Гэта і прадукцыя машынабудавання, і харчовая прамысловасць, і лёгкая прамысловасць. Натуральна, там шэраг іншых вытворцаў удзельнічае ў гэтай канкурэнтнай барацьбе. І страта нават 1 % продажаў прыводзіць фактычна да мільярда долараў, калі браць статыстыку ўсяго экспарту. Таму дадзенаму пытанню мы надаём асаблівую ўвагу".
У 2024 годзе экспарт беларускіх тавараў павялічыўся на 1,2 % у параўнанні з папярэднім годам. Гэта гаворыць аб запатрабаванасці беларускай прадукцыі за мяжой. Пашырэнне аб'ёмаў і геаграфіі экспарту навукаёмістай высокатэхналагічнай прадукцыі беларускіх вытворцаў магчыма толькі на аснове высокай яе канкурэнтаздольнасці і надзейнай прававой аховы на ўсіх патэнцыяльных рынках.