3.67 BYN
3.08 BYN
3.50 BYN
Нацыянальны аэрапорт Мінск да 2025 года зможа абслугоўваць да 10 мільёнаў пасажыраў за год
Гэта стане магчыма, дзякуючы чарговаму этапу рэканструкцыі. У планах - пабудаваць яшчэ адзін тэрмінал, шматузроўневы паркінг і чыгунку да Мінска. Таксама да гэтага часу будзе рэканструяваная і першая ўзлётна-пасадачная паласа. Адправіць на рамонт старую ўзлётку стала магчыма пасля будаўніцтва другой паласы. Адкрылі яе летась. У цырымоніі ўдзельнічаў Кіраўнік дзяржавы. Гэты дзень стаў другім днём нараджэння для галоўнай паветранай гавані краіны. Дарэчы, роўна 37 гадоў назад у Смалявіцкім раёне і з'явіўся аэравакзал, які за гады існавання стаў сапраўдным міжнародным хабам. Унікальныя кадры фотахронікі і сучаснае аблічча аэрапорта - у матэрыяле Юрыя Шаўчука.
Бэкстэйдж Нацыянальнага аэрапорта Мінск - зона сартавання багажу. Звычайнаму чалавеку сюды не трапіць. Зараз мы знаходзімся каля стужкі, якая адпраўляе сумкі, што прыляцелі з Парыжа, наверх. І тут жа побач так званыя слізы. Па іх спускаюцца сумкі пасажыраў, якія толькі плануюць адправіцца ў шлях. Адначасова зона сартавання багажу можа абслугоўваць да 20 авіярэйсаў.
Журналісты Агенцтва тэленавін сталі не толькі першай здымачнай групай, якая пабывала ў гэтай забароненай зоне, але і дапамагла разабрацца з сумкамі, якія прыляцелі парыжскім рэйсам. Тут у іх ніколі не бывае лішніх рук, смяецца дыспетчар Вячаслаў. Але важна не толькі аператыўнасць, але і ўважлівасць. Бо самая малая памылка - і пасажыр з багажом паляцяць у розных кірунках. Каб такога не здаралася, на дапамогу прыходзіць спецабсталяванне.
Эксклюзіўныя фатаграфіі першага макета Нацыянальнага аэрапорта захоўваюцца ў мясцовым музеі
Па задумцы архітэктара Нэлі Цямновай, беларуская паветраная гавань павінна была выглядаць менавіта так. З яшчэ адным тэрміналам і гасцінічным комплексам. Але з-за недахопу фінансавання ў пачатку 90-х аэравакзал здабыў сваё звыклае аблічча. Аднак афіцыйнай датай заснавання лічыцца 1 ліпеня 1983 года.
Аляксандр Карпаў працуе ў Нацыянальным аэрапорце з першых дзён яго заснавання. Тады, успамінае мужчына, нават не было будынка і тэрміналаў. Абслугоўваць пасажыраў прыходзілася ў ангары. Рэйсаў было мала, бо асноўнай задачай беларускага аэравакзала было разгрузіць маскоўскі Шарамеццева. А потым былі хвацкія 90-я - поры павальнай прыватызацыі.
А. Лукашэнка: Асноўныя вароты краіны павінны належаць дзяржаве
Трэба сказаць, што аэрапорт - прынадны кавалачак для інвестараў. Кіраўніку дзяржавы неаднаразова паступалі прапановы аддаць паветраную гавань прыватніку. Але Аляксандр Лукашэнка адмовіўся і аб гэтым не шкадуе.
Аб гэтым Аляксандр Лукашэнка распавёў год назад, калі ў Нацыянальным аэрапорце адкрывалі другую ўзлётна-пасадачную паласу. Кіраўнік дзяржавы асабіста прыняў удзел у цырымоніі.
Але перш Прэзідэнт асабіста пратэсціраваў новую трасу. Па ёй беларускі борт нумар адзін вылятаў на міжнародны форум у Кітай і на ёй жа прызямліўся.
Са з'яўленнем другой узлётна-пасадачнай паласы галоўная паветраная гавань краіны здабыла новае жыццё
Па-першае, стала можна прымаць і адпраўляць самыя вялікія самалёты ў свеце, у тым ліку Airbus A310. Па-другое, з'явіўся новы грузавы пірон і самае сучаснае абсталяванне для абслугоўвання паветраных суднаў. Сёння гэта дае магчымасць арганізаваць ТА і дазапраўку нават для трансатлантычных рэйсаў. Зараз гэтае пытанне прапрацоўваецца.
Нацыянальны аэрапорт Мінск гатовы да чарговага этапа рэканструкцыі. Зараз праходзіць этап узгаднення праектных дакументацый.
Асноўная фаза рэканструкцыі пачнецца ў наступным годзе і скончыцца ў 2025
За гэты час плануецца пабудаваць яшчэ адзін тэрмінал, адкрыць шматузроўневы паркінг і запусціць цягнік па чыгунцы да Мінска. Тады ж скончацца рамонтныя работы і на першай узлётцы. У выніку аэрапорт зможа абслугоўваць да 10 мільёнаў чалавек за год. Летась лічба была толькі ў два разы менш. Але гэта таксама своеасаблівы рэкорд. Бо яшчэ 10 гадоў назад пасажырапаток быў усяго 800 тысяч чалавек за год. Сёння з-за пандэміі каранавіруса аэрапорт перажывае не лепшыя поры. Ужо зараз зразумела, што сёлета не да рэкордаў. Але паказчыкі пачынаюць ісці на ўзлёт.
Нацыянальны аэрапорт Мінск: рэальныя перспектывы
З кожным годам лік авіяпералётаў у свеце расце. Дзякуючы прынятым дзяржавай мерам, у Беларусі атрымалася не толькі захаваць уласную паветраную гавань, але і, пабудаваўшы другую ўзлётна-пасадачную паласу, стварыць усе ўмовы, каб наш аэрапорт стаў міжнародным хабам. І гэта ўжо не проста фантазіі, а рэальныя перспектывы. Спецыялісты ўпэўніваюць, што да 2035 года інтэнсіўнасць палётаў у Нацыянальным аэрапорце Мінск можа скласці 260 самалётаў за дзень. Гэта не толькі ўласныя рэйсы, але і стыкоўка транзітных. Бо, як паказала гісторыя аэравакзала даўжынёй амаль 4 дзясяткі гадоў, мяжы дасканаласці няма.